Pozycjonowanie stron / SEO / SEM – z czym to się je?
Dobry wieczór!
W końcu udało mi się zabrać za napisanie artykułu, który jednocześnie będzie wstępem do nowej serii artykułów. Pozycja ma znaczenie, bo tak nazwałem naszą serię, będzie składała się z kilku – kilkunastu artykułów, które będą dotyczyły wielu zagadnień związanych z ustalaniem jak najwyższej pozycji Twojej strony w katalogu Google. Jeśli szukasz gotowych rozwiązań oraz praktycznych porad dotyczących pozycjonowania stron, które sam stosuję w swojej pracy, będą one tutaj zamieszczane. Zapraszam!
O co tutaj chodzi?
Jeśli jeszcze nie wiesz, czym jest pozycjonowanie oraz jak jego jakość i skuteczność mogą przełożyć się na Twoje korzyści – koniecznie przeczytaj dalszą część tekstu.
Załóżmy, że prowadzisz biznes. Posiadasz swoją stronę internetową lub sklep internetowy z konkretną ofertą, jednak nie zarabiasz dzięki tym narzędziom, gdyż ilość odwiedzin Twojej witryny jest znikoma. Nasuwa się tutaj podstawowy problem – oddalona pozycja Twojej strony w katalogu Google. Problem braku widoczności w internecie, jest bardzo powszechny, szczególnie wśród nowych stron, które jeszcze nie zostały odpowiednio zoptymalizowane. Nie jest to jednak przeszkoda nie do obejścia – z pomocą przychodzą nam rozmaite techniki i rozwiązania pozycjonowania stron www, których jest niemało.
Na pozycję strony internetowej wpływają procesy, które można zawrzeć w dwóch podstawowych pojęciach : SEO i SEM. SEO (Search Engine Optimalization) – czyli działania mające na celu optymalizację treści na stronie oraz optymalizację struktury i kodu strony. Pojęcie SEM (Search Engine Marketing) odnosi się do uzyskiwania jak najlepszych wyników na podane frazy kluczowe w wyszukiwarce, dzięki działaniom zarówno komercyjnym – np. kampaniom linków sponsorowanych – jak i innym zabiegom, które dadzą wysoką pozycję naturalną w wyszukiwarce. O wszystkich wymienionych (i nie tylko) aspektach pozycjonowania będzie można dowiedzieć się z artykułów z tej serii.
Faktem pozostaje, że im wyższa pozycja Twojej strony w wyszukiwarce, tym większy generuje ona ruch, co przekłada się na monetyzację tego ruchu i finalnie – korzyści dla Ciebie. Ciekawostką jest statystyka, która pokazuje przełożenie na wejścia na strony w wyszukiwarce pierwszych trzech pozycji – na 80% odwiedzających dane wyszukiwanie – stąd tak duże znaczenie tytułowego procesu w istnieniu oraz funkcjonowaniu naszej witryny.
Już wkrótce, kolejna część serii.